60 miliard na stavbu silnic Dálného východu RF.

Do roku 2018 bude v rámci programu Ekonomický a sociální rozvoj Dálného východu a Bajkalského regionu investováno 60 miliard rublů a na další roky se plánují další investice. Hlavním zdrojem […]

Do roku 2018 bude v rámci programu Ekonomický a sociální rozvoj Dálného východu a Bajkalského regionu investováno 60 miliard rublů a na další roky se plánují další investice. Hlavním zdrojem peněz bude Fond národního blahobytu.

Na rekonstrukci silnic Vladivostok – Nachodka, Chabarovsk – Vladivostok, Bratsk – Mirnyj a další je plánováno uvolnit 60 miliard rublů. Minimálně dalších 80 miliard bude po roce 2018 uvolněno na stavbu mostu přes řeku Lenu.

Stavba silnic Amur, Lena, Ussuri, Kolyma a Viljuj jsou vysoce zajímavé příležitosti. Stav některých z nich je dnes katastrofický, což je možné vidět na fotografiích v některých mých předchozích článcích věnovaných tomuto tématu.

Kromě toho je v rámci rozvoje plánováno propojení energetických systémů východní Sibiře a Dálného východu, tedy velmi významné příležitosti v energetice, zejména v oblasti stavby elektrického vedení.

V oblasti stavebnictví je též plánován rozvoj přístavů Dálného východu.

O stavu infrastruktury v Ruské federaci a plánech jejího rozvoje je možné získat další informace v níže uvedených odkazech.

Rozvoj silniční sítě:  710 miliard na stavbu silnic v Rusku: http://old.petrkvicala.cz/?p=1943. 1,3 trilionu – výstavba silnic v Rusku: http://old.petrkvicala.cz/?p=2472.

Rozvoj železnic: Česká železnice na polárním kruhu: http://old.petrkvicala.cz/?p=868, Železnice v Rusku – příležitosti: http://old.petrkvicala.cz/?p=2790, Železnice: 16 mld. projekt mostu přes Volhu: http://old.petrkvicala.cz/?p=3352, Železnice – 260 miliard na rozvoj drah Dálného východu Ruska: http://old.petrkvicala.cz/?p=3519, Ruská železnice – strategie rozvoje do roku 2030: http://old.petrkvicala.cz/?p=3619.

Stavebnictví obecně: Mrakodrapy a rozvoj stavebnictví v Moskvě: http://old.petrkvicala.cz/?p=1628, Ruské stavebnictví – krizový rok 2099 a příležitosti dalšího rozvoje: http://old.petrkvicala.cz/?p=931.

O stavebnictví ve Střední Asii je možné si udělat představu například z článku Astana – hlavní město Kazachstánu: http://old.petrkvicala.cz/?p=3382, kde je vidět bouřlivý rozvoj ve městě, které dnes připomíná Las Vegas, nebo Dubaj.

Infrastruktura v těchto zemích představuje velké příležitosti, které při zájmu a správném postupu mohou využít i české společnosti.

About Petr Kvíčala