710 miliard na stavbu silnic v Rusku.

Výrazné zvýšení aktivit v oblasti silničního stavitelství se v Rusku očekává v průběhu tří nejbližších let. V roce 2014 je plánováno postavit 564 kilometrů nových silnic. V minulém roce přitom […]

Výrazné zvýšení aktivit v oblasti silničního stavitelství se v Rusku očekává v průběhu tří nejbližších let. V roce 2014 je plánováno postavit 564 kilometrů nových silnic. V minulém roce přitom bylo otevřeno 365 kilometrů federálních tras. S tímto plánem vystoupil předseda komise pro dopravní záležitosti Státní dumy Ruské federace Sergej Šiškarev.

Fotografie je možné zvětšit kliknutím.

Rozpočet na silniční stavebnictví v roce 2010 byl v porovnání s rokem 2009 snížen o 4 procenta na 132 miliard rublů. V tomto roce má být na stavby a opravy silnic určeno 710 miliard rublů. 350 miliard  má být z regionálních rozpočtů, zbytek má být uvolněn z federálního rozpočtu.

Státní společnost «Российские автомобильные дороги» v letech 2011-2013 plánuje uvolnit 267,5 miliard rublů na rekonstrukce placených silnic. Na stavbu silnic ve venkovských oblastech je v těchto třech letech plánováno 18 miliard rublů. Pro získání financí z jiných zdrojů je plánováno vydat dluhopisy, využít koncesních smluv, stavebních smluv s odloženými platbami, dlouhodobých stavebních smluv na výstavbu, opravy a údržbu dálnic.

Jen stručně ke společnosti «Российские автомобильные дороги». Tato společnost byla založena roku 2009 a je klíčovou společností zabývající se projektováním, výstavbou, rekonstrukcemi a rozvojem silnic. Mezi základní projekty mýtných cest, kterými se společnost zabývá, patří například rychlostní magistrála Moskva-Petrohrad, petrohradský projekt Západní rychlostní diametr, budování obvodu okolo města Odincovo na dálnici M1 Moskva-Minsk, nebo dálnice М 4 „Don“ Moskva-Novorosijsk.

Jak jsem již zmiňoval, na stavbu silnic ve venkovských oblastech je v nejbližších třech letech určeno 18 miliard rublů, které mají být uvolněny federálního rozpočtu. Podle ministra dopravy Igora Levitina by tyto prostředky měly proudit z Federálního silničního fondu již v roce 2011. Ministr zemědělství Elena Skrynnik uvedla, že je jisté, že v tomto roce se bude jednat o 5 miliard.

Podle údajů Ministerstva dopravy je podíl malých a středních společností na zakázkách v oblasti silniční výstavby 40 %.

Z oblasti silničního rozvoje je také zajímavé prohlášení premiéra Vladimíra Putina, které učinil v září loňského roku. Podle něj bude v Rusku v průběhu pěti let vybudováno 14 tisíc kilometrů nových silnic a do roku 2020 budou opraveny federální trasy země.

Již v této době se rovněž hovořilo o 12 miliardách, které budou vloženy do silnic Povolží. Rekonstruovat by se měla trasa M 7 „Volha“, která spojuje Moskvu s Nižním Novgorodem, trasa М 5 „Ural“ spojující Moskvu s Penzou, Samarou, Uljanovskem a Orenburgem a stavět by se rovněž měla trasa Kazaň-Perm.

Stavět by se měla celá řada komunikací od mezinárodních koridorů až po lokální a městské silnice. Vláda je podle premiéra rozhodnuta uvolnit z federálního rozpočtu prostředky pro výstavbu a opravy komunikací ve všech republikových a regionálních centrech Ruské federace.

Výstavba infrastruktury v Ruské federaci poskytuje velmi zajímavé obchodní příležitosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj informací v textu: Ministerstvo dopravy RF, BFM, Equipnet, Kommersant, RIA Novosti.

Úvodní foto: oprava magistrály federálního významu M 9 „Baltija“.

 

 

About Petr Kvíčala